Psichologijos puslapis

DARBO KRYPTYS

Individuali geštalto psichoterapija, kognityvinė – elgesio terapija, eklektinė, individualus streso įveikimas: relaksacija, meditacija, antistresiniai pratimai, autogeninė treniruotė.

GEŠTALTO PSICHOTERAPIJA

Geštalto psichoterapijos esmė yra padėti asmenybei augti ir keistis eksperimentiniu būdu. Eksperimentinis būdas reiškia patyrimą, kurį asmenybė sąmoningai išgyvena terapinio kontakto metu ir kurio metu įvyksta pasikeitimas žmogaus viduje bei jo santykiuose su aplinka. Šios psichoterapijos krypties atstovai teigia, jog žmogus yra savo minčių, kūno pojūčių, jausmų visuma. Geštalto psichoterapijos tikslas — pilnai ištirti ir įsisąmoninti kas vyksta dabartyje, „čia ir dabar“, parodant klientui galimybes, kurias jis turi pamatyti pats ir pats valdyti pasikeitimo procesą. Geštalto psichoterapija yra vakarietiškas kelias į „prabudimą“, prabudimą į tikresnį ir harmoningesnį gyvenimą.

KOGNITYVINĖ ELGESIO TERAPIJA

Kognityvinės elgesio terapijos dėmesio centre yra ryšys tarp: įsitikinimų (ką mes galvojame), emocijų (ką mes jaučiame) ir mūsų elgesio (ką mes darome). Kiekvienas iš mūsų turime minčių „bagažą”, kuris nulemia konkrečią reakciją stresinės situacijos metu. Jeigu šių minčių „bagaže” vyrauja negatyvios nuostatos, stresas gali sukelti psichikos sutrikimus, pavyzdžiui, nerimą, depresiją. Negatyvių nuostatų susiformavimui turi įtakos prigimtinės savybės, auklėjimas, patirtis. Kognityvinės elgesio terapijos metu atkreipiamas dėmesys, ką reikia keisti, o ko – ne, o tada dirbama pasirinktų tikslų bei norimų pasikeitimų kryptimi. Konstruktyviam pasikeitimui yra svarbu:

• Keisti mąstymą, t.y. kad mintys, įsitikinimai, požiūriai, nuostatos, samprotavimai ne trukdytų, o padėtų gyventi (kognityvinis terapijos aspektas);
• Imtis tokių veiksmų, kurie duotų norimų ir laukiamų rezultatų (elgesio aspektas).

Kognityvinė elgesio terapija remiasi „čia ir dabar” principu: psichoterapinės intervencijos fokusuojamos į dabartį, sprendžiamos dabarties problemos ir sunkumai, siekiant gyvenimiškos kokybės.

EKLEKTINĖ KRYPTIS

Šiai krypčiai priklauso tie specialistai, kurie nepriskiria savęs išimtinai vienai psichoterapijos mokyklai. Savo darbe derinu įvairių krypčių požiūrius, metodus.

STRESO ĮVEIKIMAS: RELAKSACIJA, MEDITACIJA, AUTOGENINĖ TRENIRUOTĖ

Egzistuoja daugybė specialių relaksacijos būdų, kai kurie iš jų gana egzotiški. Tačiau pagrindiniai metodai, leidžiantys pasiekti relaksacijai keliamus reikalavimus yra meditacija, autogeninė treniruotė, taikomoji relaksacija bei dėmesingumo ir įsisąmoninimo praktika. Mokydamasis atsipalaiduoti žmogus įgyja papildomų streso įveikimo bei valdymo įgūdžių ir gali sąmoningai taikyti vieną ar kitą techniką vos tik kyla stresinė būsena. Tokie mokymai didina žmogaus streso valdymo saviveiksmingumą: vieną ar kitą atsipalaidavimo būdą įvaldęs žmogus jaučiasi turintis daugiau išteklių susitvarkyti su įvairiais stresoriais, todėl įvairūs gyvenimo įvykiai rečiau vertinami kaip keliantys stresą (Everly, Lating, 2002). Moksliniais tyrimais įrodyta, kad atsipalaidavęs žmogus aiškiau mąsto, greičiau ir geriau įsisavina informaciją, geriau valdo savo bei supranta kito žmogaus emocijas, todėl atsipalaidavimo įgūdžiai padeda pasiekti geresnių rezultatų tiek dirbant, tiek bendraujant su draugais, kolegomis ar artimaisiais.

Vienas iš geriausiai Lietuvoje žinomų atsipalaidavimo būdų yra autogeninė treniruotė. Autogeninės treniruotės pagrindą sudaro savitaigos pratimai, skirti išmokti savitaigos būdu atpalaiduoti raumenis, sukelti malonius sunkumo ir šilumos pojūčius galūnėse bei saulės rezginio srityje, taip pat pajusti vėsumą kaktoje. Autogeninei treniruotei išmokti paprastai skiriama 8-10 užsiėmimų, kurie vyksta kartą per savaitę, tačiau besimokantieji turi kasdien savarankiškai praktikuotis namuose.

Reguliariai darant autogeninės treniruotės pratimus, greitai pastebimi teigiami fizinės ir psichinės savijautos pokyčiai: sumažėja nuovargis, padidėja darbingumas, pagerėja kraujotaka, miegas, susilpnėja ar visai dingsta galvos skausmai, sumažėja nervingumas ir baimės jausmas, pagerėja nuotaika, atmintis ir sugebėjimas susikaupti.



KADA KREIPTIS?





Tel.: +370 67 236283
El. paštas: rita.venslovaitiene@gmail.com

Į elektroninius laiškus atsakau per vieną darbo dieną.
Neatsiliepus, perskambinu tą pačią dieną.

Paslaugos.lt